Svar på smink-fråga!

(Bild lånad från google)

Fick en Anonym kommentar/fråga:
En sak jag undra om du har svar på. Alltid när jag ska sminka mig runt ögonen
så bara för att jag lägger lite eyeliner eller lite mörkare ögonskugga ser det helt fucked up :O
Skulle vilja veta varför det är så :p Tack på förhand :) FIn blogg du har <3

Svar: Hur menar du att det ser fucked up ut? Att färgerna smetas ut eller?
Om du lägger ögonskugga skulle du kunna testa att lägga på en ögonprimer först,
t.ex. den här (länk). Det gör att ögonskuggan fastnar bättre och håller sig längre.
Ett annat tips angående ögonskuggan är att du inte tar för mycket färg på borsten.
"Knacka" borsten mot en hård yta först för att få bort lite av färgen.
Gör du det så smular inte färgen ner till undre sidan av ögat ^^
Plus att det blir lättare att få det resultat du vill ha även om du måste lägga på
några lager, haha. Sen är det viktigt att du suddar ut alla skarpa kanter på
ögonskuggan/ögonskuggorna för att få ett naturligt resultat! :)
Angående eyelinern, hur lägger du på den? Pensel? Penna?
Det jag misstänker kan vara problemet är antingen en för tjock linje
eller en linje som är ojämn. Så mitt tips är helt enkelt att öva dig fram till
en linje som du tycker passar dig bäst! Lite tips på eyeliners man kan göra
hittar du bland annat här -> LÄNK.
Det bästa tipset jag annars kan ge är helt enkelt, övning ger färdighet!
Det skulle även ha varit lättare att ge svar om jag hade fått se någon bild på hur du
menar att det ser fucked up ut! Men hoppas iallafall att något av dessa tips hjälpte! :)
Och tack! Det värmer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0