Hårfärg

Random bild från google om ni undrade. Vad har det att göra med detta inlägg?
Jo, jag är så fittig på mitt hår. Det är torrt och blä. Så jag har funderat på att färga mitt hår
till min naturliga hårfärg, dvs mörkblondt/råttfärgat, bara så att det ska få chansen att
må bättre. Dock tycker jag inte om att ha håret ljust, men ibland måste man tänka på hårets
bästa. Frågan är dock hur jag skall få det till min naturliga hårfärg. Förra gången jag
försökte så blev det allt för ljust (typ för 2 eller 3 år sedan?) och jag vill inte vara ljusblond.
Så vi får se hur jag gör.. Måste antagligen åka till någon frissa eller åka hem till Närpes
så syrran kan färga det åt mig för färgar jag det själv lovar jag att det kommer se för
fittigt ut. Har aldrig fattat grejen med att färga håret helt själv, jag kommer nog aldrig
att lära mig att få det se bra ut. Eller så är jag bara så van att någon annan gör det åt mig. Haha.

Kommentarer
Postat av: Leila

ga ti practicum! e bilit å bra tier :D

2012-01-24 @ 14:47:03
Postat av: ehm

alltså att färga håret ljusare är ju något av det värsta du kan göra mot det, eftersom det oftast krävs blekning eller avfärgning. Så vill du att håret ska må bra ska du antingen spara det helt eller bara färga utväxten så att den passar färgen du har nu.



Håret blir frissigt, tort och trött. Gör inte så mot ditt hår..

2012-01-24 @ 17:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0