Kyckling, ris och citronsås ~

Min mat idag ;) Så jävla gott! Kyckling och ris med citronsås och sallad :D
Recept;
Kycklingfiléer
1msk kycklingfond
2tsk soya
2dl créme fraiche
1 citron
1msk honung
1dl vatten
salt & peppar

Steck kycklingen i olja eller mycket smör. Sätt på riset att koka.
Under tiden riv citronskalet (undvik att få med det vida). Blanda kycklingfond, soya, créme fraiche,
honung och vatten i en kastrull. Rör ner citronskalet och värm upp såsen. Dela citronen och pressa halva
citronen i såsen. Smaka av och krydda efter behag. (För att eventuellt få den tjockare tillsätt maizena).
Sen va det klart! :D I salladen har jag olika sorters sallader, avokado och tomat :3 mumsigt.

Kommentarer
Postat av: B

Sv ; Ja di e jättefin o jag sku å vila hav in supra! :D Fast jag sku no va så rädd om an så jag sku bare kon använd an som sommarbil :)

2011-02-24 @ 17:36:01
URL: http://bellaside.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv; aha okej, fundra nämnligen om man ska skaff så, elå så man åtminstone sku kon buri hav a näin dag :P

2011-02-24 @ 19:22:53
Postat av: mamm

ååå va gott, o jag blev super mätt,, tack Jonna <3

2011-02-24 @ 19:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0