rädda isbjörnarna ♥


Idag finns det omkring 20 000 - 25 000 isbjörnar i världen.
Två tredjedelar av dessa riskerar att försvinna till följd av issmältningen i Arktis.
De smältande isarna gör att isbjörnen med sina ungar får allt svårare att jaga sin föda.
Isbjörnarna tvingas att simma längre sträckor för att söka sina byten
och riskerar att drunkna av utmattning eller till och med att svälta ihjäl.

Jag skulle mer än gärna bli isbjörnsfadder,
ända problemet är att jag inte får någon inkomst,
så jag har inte råd att ge 100kr/månaden.
Men jag lovar, då jag har ett jobb och om insbjörnarna finns kvar,
kommer jag bli en isbjörnsfadder. ♥

Vill du hjälpa till att rädda dessa underbara djur?
Gå in på Världsnaturfonden, WWF och bli fadder ♥

Kommentarer
Postat av: rebecka

hej!

jag skulle bli jätteglad om du röstade på nummer 8:a i http://emmelist.blogg.se/2010/january/finalisterna-i-dagens-blogg-1.html?_tmp=bdf5bc223056be7e776ba690ee7400a1a443320b inlägg ! tack så mycket om du gör det! tävlingen går ut ikväll 23:59!



tycker det är så hemskt det som händer med isbjörnarna :(

2010-01-07 @ 19:05:41
URL: http://rebeckaasiurumaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0