Friterad Kyckling ~

Det var någon som fråga efter ett recept på friterad kyckling,
men lämna ingen blogg-adress eller mail, så jag skriver det här!
(Och hoppas att den personen som fråga ser det här inlägget, haha!)

Kinesisk frityrsmet:

150 g vetemjöl

5 msk majsena

1,5 tsk bakpulver

2,3 dl vatten

0,5 tsk salt

2 msk olja

 

Gör så här:

Sikta ner mjölet, majsenan och bakpulvret i en bunke.

Vispa i vattnet, lite i taget. Det ska bli en slät smet. Låt svälla i minst 30 minuter.

Rör ner saltet och oljan när det är dags att fritera.

Se till att det du ska fritera är torrt innan du vänder dem i smeten.

Fritera till fin färg i 190 graders olja (t.ex. 1-2 L med rapsolja).

 

Jag brukar även steka kyckling bitarna en liten stund om de är stora,

bara för att vara extra säker att dom är genomstekta :)


Kommentarer
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

nej precis :) han är grym! följa varandra på bloglovin? :)

2010-07-27 @ 16:34:24
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig :)

2010-07-27 @ 16:36:45
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack tack, det här blir säkert gott! :)

2010-07-28 @ 16:57:18
Postat av: Sarah

Hej

Hittade in här för jag sökte på ett recept på friterad kyckling, ska bli kul och testa ditt då det lät supergott!

Kram Sarah

2011-12-25 @ 16:56:14
URL: http://englawind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0