Flytande eyeliner

Fick en kommentar av Nathalie ang. videon:
(Översätter den från dialekt, haha)
"Videon är bra, men vad är det för pensel du använder?
Varför använder du inte den som är med på själva eyelinern?
Och btw, man ska ju inte använda liquid eyeliner på nedre fransraden,
de e nog bara till den övre :)"

Svar: Jag använder mig av en pensel från Mist (länk), för att jag tycker det är mycket
lättare att applicera flytande eyeliner med den än med den som följer med.
Mest för att penseln är längre och för att man blir stadigare på handen med den.
Man kan även "reglera" hur mycket färg man vill ha på den vilket gör det lättare
om man ska dra tunna linjer! :)
Angående varför jag lägger eyeliner på undre fransraden är för att jag tycker man får ett
starkare och hållbarare resultat. Är man stadig på hand så kan man göra lite som man
vill med med flytande eyeliner! Vid undre fransraden finns det två möjligheter;
antingen att dra ovanför fransraden eller under den. Man ska inte dra linjen längs hela ögat,
utan lägg den från mitten av ögat och utåt, detta ger en förstorande effekt! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

En sak jag undra om du har svar på. Alltid när jag ska sminka mig runt ögonen så bara för att jag lägger lite eyeliner eller lite mörkare ögonskugga ser det helt fucked up :O Skulle vilja veta varför det är så :p

Tack på förhand :)

FIn blogg du har <3

2012-03-22 @ 09:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0