Rätt eller fel?

Läste en artikel på Aftonbladet om det här paret som nyss fått ett barn, Samantha.
Pappan är 81 år och mamman är 43. Det första som poppar upp i mitt huvud är: Varför?
Mest för att den stackars lilla flickan inte kommer ha en pappa då hon växer upp.
Om inte pappan blir över 100 år, men det är väl inte så troligt? Eller?
Han kommer aldrig kunna se hennes barn, sina barnbarn, om hon inte får barn
vid väldigt ung ålder. Det gör mig faktiskt lite ledsen att läsa såna här artiklar
om par som får barn då de är så gamla.
Jag skulle inte vilja växa upp utan en förälder, som man förlorat för att hon/han
dött av ålder. Tänk att få sin förälder bortsliten från sig vid så ung ålder, då det redan
är svårt att mista en närstående då man är vuxen. Tänk att bara vara t.ex. 10 år och
pappan dör vid 91 års ålder. (Och då är männens medelålder 76 år..)
För denna familjs välmående, speciellt barnets välmående, hoppas jag att pappan lever
till maxlivslängden som uppskattningsvis är 115 år. Och att han orkar leka med barnet,
kan ge henne stöd och kan ge henne en bra uppväxt. För jag tycker att föräldrar som inte
kan göra det, borde inte skaffa barn heller. Även om de vill eller inte.
Man måste kunna tänka på det nya liv man för till denna värld och inte bara på sig själv.

Kommentarer
Postat av: Daniela

wooord! :)

2012-08-04 @ 22:26:28
URL: http://wemadeamiracle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0