Mål

Jag har läst på bloggar, tidningar och hört av många personer att man skall lägga upp mål
för sin träning. Vad vill man få ut av träningen? Är det ända målet för träning "att gå ner i vikt"
orkar man oftast inte fortsätta träna eller hitta motivationen. Man kanske tränar
en vecka, om ens det, och sen är motivationen borta.
-
Så nu har jag satt upp några mål för min egen träning. Lite kommentarer om dem:
1. Idag när jag var ute och gick försökte jag mig på att springa lite längre,
jag fick så ont i bröstet att jag var tvungen att gå istället. Min självkänsla fick sig en
törn, att vara så ung och inte ha någon kondition alls.. Hemskt ^^
2. Jag har ätit för mycket godis på senaste tiden så min mage har blivit lite pösigare
och jag tycker helt enkelt inte om det, så den skall bort.
3. Ett av mina största "mål" i livet är att skaffa barn någongång. Att bli fråntagen det
målet bara för att jag råkat blivit för tjock eller att min kropp inte klarar av det
fysiskt är inte acceptabelt för mig.
4. Vem vill inte kunna leka med sina barn? Lyfta upp dem och leka flygplan eller
hurra dem i luften 5 gånger på deras 5års dag?
5. Jag vill bli gammal, jag vill se mina barn växa upp och få egna barn.
6. Jag hatar sjukhus så varför inte bara förebygga sjukdomar så slipper jag både
att ha ont/ må illa och att vara på sjukhus!
-
Har ni mål för er träning? Isåfall vad? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0