Smink inlägg !

För att sminket ska hållas bättre så lägger jag alltid på en primer först.
Jag använder mig av Lumenes metifying primer (bild). Sen på med lite fondation
och efter det puder. Jag lägger på fondation med en borste/pensel för att få det jämnare!
Sen fixar jag ögonbrynen med en ögonbrynsskugga. Jag använder inte penna för
jag tycker det blir ett för skarpt resultat ^^ Sen på med lite ögonskugga!
Först lägger jag alltid en ljus ögonskugga (vit/ beige) över hela ögonlocket och upp till
ögonbrynen. Jag fokuserar på att det skall vara ljusast vid ögonbrynen för att få mera
effekt till resten av ögonskuggorna och för att ögat skall se mer "öppet ut".
(Man kan även använda en highlighter vid ögonbrynet för att få ännu mera effekt,
men akta så det inte ser för onaturligt ut! Mycket viktigt att alltid sudda ut kanterna!)
Jag valde att ta en stark rosa ögonskugga som jag lade över hela ögonlocket.
Efter det tog jag en mörkare rosalila ögonskugga och lade den i den svarta markeringen,
på båda ögonen förståss. (Vet inte vad det kallas? Typ globlinjen eller något? Haha)
Sen för att inte få en skarp linje mellan ögonskuggorna använde jag en tjockare borste
för att skugga ut linjerna.
När ögonskuggorna är på plats och jag är nöjd med skuggningen så lägger jag på lite
eyeliner. Det varierar om jag lägger på den med penna eller med flytande eyeliner.
Den här gången valde jag flytande eyeliner. Jag börjar med att doppa min eyelinerpensel
försiktigt i eyeliner så jag inte får för mycket på den. Sen drar jag en så jämn linje jag kan
så nära ögonfransarna som det går. Jag håller alltid ögonen öppna när jag lägger på
eyeliner, det blir bästa resultatet då man ser hur man drar linjerna.
Har man ögat  stängt blir inte linjerna jämna när du öppnar ögat igen.
För att fixa vingen mäter jag ut från nedre fransraden och drar ett rakt streck i samma
riktning som den. Sen är det bara att fylla i vingen som man vill ha den!
Sen på med mascara, eyeliner på övre och nedre vattenlinjerna och så är du klar!
Sen posar man lite och gör den obligatoriska hatade duckface minen, wiie! >:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0