Rabarberfrossa

Som jag sa innan idag har jag bakat rabarberpaj som jag skall bjuda på imorgon.
Har även kokat ihop rabarbersaft! Så kanske jag bjuder på det imorgon till dem som inte
vill ha kaffe ;) Haha! Recept på saften hittar ni här.
 
Recept på rabarberpajen:
Rabarber (ca 500g, beroende på hur stor form du vill använda)
 150 gram smör
3 dl havregryn
2 dl socker
1,5 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
0,5 dl ljus sirap
2 msk mjölk
 
Täck formen med skivad rabarber. Smält sedan smöret. Blanda havregryn, socker,
vetemjöl, bakpulver och sirap i en bunke. Blanda i det smälta smöret, rör om, tillsätt mjölken,
rör om igen och bred sedan ut över pajen. Grädda i ugnen på 175 grader i ca 30 minuter
eller tills pajen är gyllenbrun och knäckig. 
Obs, har du en extra stor paj, dubbla "knäck-smeten"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0