Träningsplan

Jag hittade en riktigt bra sida idag. "To couch to 5k". Det ni ser ovan är en träningsplan för
"nybörjare", eller för de som bara har dålig kondition (som jag har).
Det är alltså meningen att denna plan ska hjälpa den nya "springaren" att komma igång,
så att man har en plan. Allt man behöver för detta är ett par träningsskor, 10-30 minuter
några dagar i veckan och 10 veckors motivation.
 
 How to Use the Plan :
Using the Couch to 5k Training Plan is simple. Just start your training on week 1,
and progress through the days normally. In the beginning, you will be doing lots of walking as
warm ups and cool downs. Later on, when you’ve experienced long periods of running,
you won’t need to walk as much. Around week 6, you’ll stop walking as a warm up.
Around week 9, you’ll be done with walking altogether.
 
 Tips :
- Stretch after every workout to avoid injuries.
- If you start developing an injury, STOP running before it gets worse and take a few days off.
- This is only a rough outline of the perfect plan for you. You can change it as you need to.
- Don’t push yourself too hard when you jog. Go at a comfortable pace.
- Hydrate properly and energize yourself at least an hour before you run.
- Make sure you have the correct running shoes
 
Så nu ska jag följa den här i 10 veckor och förhoppningsvis så är min kondition på
topp efter det! Men jag kommer antagligen göra lite ändringar i planen, ska försöka
ta mig ut och promenera/ cykla varje dag. Man behöver ju alltid vardagsmotionen :)
Men jag är faktiskt lite nervös, hur skall jag orka jogga i en halvtimme? haha.

Kommentarer
Postat av: Foxxa

de där är supersmart system för att snabbt få bra kondis! De gäller bara att man håller i! Och de där verkar va ett bra shcema för att lyckas med det! lycka till!

Sv; Tack!

Svar: Ja det tycker jag också! Tackar! :)
Jonna Teir

2012-08-07 @ 20:30:57
URL: http://foxxa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0