Hockey VM ~

Sitter och läser Aftonbladet och Expressen. Fan vad mycket negativa grejer det finns.

"Otroligt roligt hur glada finländarna är över att vinna ett B vm.
Vad de måste känt sig nedtryckta genom åren."

"Så länge det tar 16 år mellan Finlands guld så okej, ni kan få detta.."

"Jag tycker inte ni ska vara så kaxiga liksom. Ni har 2 WM guld ,
inga OS guld eller nåt, inte många spelare i NHL alls. VI har 8 WM & 2 OS guld..
talar väl sitt tydliga språk vilka som är störst trots allt eller?
Jag är ingen dålig förlorare iaf." (Nehej? Varför sa du inte bara Grattis då?)

Seriöst? Det finns så mycket negativa kommentarer. Är det verkligen så viktigt att va "bäst"?
Läste på Aftonbladet igår att "Svenskarna kommer förorsaka total solförmörkelse i Finland."
Varför ta ut segern i förskott? Bara för att Sverige vunnit innan och är så säkra att Finland
inte förbättrat sig eller något? Det är så onödigt att ta ut segern i förskott, det blir bara en
massa tjat och gnäll på allt och alla. Men det kanske hör till, inte vet jag.. Det känns bara onödigt!
Jag är självklart stolt att Finland vann, men det betyder inte att jag skriver något i stil med
"känn på den här svennebananer", "Går storebror och grinar nu?" eller något sådant onödigt.
Grattis Finland till guldet och Sverige borde va nöjda med silver!

Kommentarer
Postat av: Emelie - Frisör & vardag

sv: Nä :/



Hoppas du får en fin dag <3 :)

2011-05-16 @ 11:24:08
URL: http://emmiq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0