Risgryta ?

Bestämde mig för att göra något jag aldrig gjort förut idag. En gryta. Typ.
Vanligtvis hatar jag att blanda ris med en sås eller något liknande. Jag hatar det.
Jag lägger alltid riset på ett ställe på tallriken och såsen på ett annat.
Vet inte varför jag gör det men jag har alltid gjort det och jag tycker maten smakar bättre så xD
En väldigt konstig ovana om jag får säga det själv men alla har olika vanor / ovanor ;) haha.
Men idag trotsade jag min "ovana" och blandade ihop en gryta, eller vad man ska kalla det.
Det blev faktiskt ruskigt gott! Riktigt mums ;p haha.
Recept: 300g köttfärs, 1 burk champinjoner, tomatsås, pressad vitlök, salt, cayannepeppar, soja
och ris. Det är bara att koka riset och såsen skillt för sig och krydda enligt behag. Blanda sen ihop allt.
Och sen är det klart! Bara att servera med en sallad eller som jag gjorde med en rostad macka
med ost, sallad och tomat :) Mycket mycket enkelt och gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0