Kladdpepparkaka!

Bild lånad från Bambi.
Kika in på Bambis blogg och hitta något som verkligen föll mig i smaken.
En kladdpepparkaka. En kladdkaka som smakar pepparkakor. Vilken dröm!
Jag gillar inte direkt pepparkakor då dom är "färdiga", degen är mycket godare! Så detta,
detta är helt perfekt för mig! =) Denna ska jag absolut testa baka!

Kladdpepparkaka 
100 g smör
2 ägg
3 dl strösocker
2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1/2 tsk malen kanel
1/2 tsk malen ingefära
1/2 tsk malen kardemumma
1/2 tsk malen nejlika

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. 
2. Blanda samman mjöl, kakao, vaniljsocker, kanel, ingefära,
kardemumma och nejlika. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. 
3. Vänd ner smöret. Häll smeten i en rund form med avtagbar form.
Grädda kladdpepparkakan i mitten av ugnen ca 9-10 minuter. Låt svalna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0