Why do we do this to ourselves ?

Jag förstår inte. Varför skulle man vilja svälta ihjäl sig?
Och varför skulle man vilja äta ihjäl sig?
Visst, jag vet att man inte kan göra allt för mycket åt det.
Jag har själv varit underviktig, jag kunde inte gå upp i vikt.
Hälsovårdarna trodde jag hade anorexia, men så var det inte.
Jag tappa bara extremt mycket vikt då jag sluta äta godis.
(Har dock börjat äta godis igen, det är ju så gott, haha)
Men vad kan man göra åt de som har anorexia?
Eller åt de som är överviktiga?
Ska man tvinga de som har anorexia att äta mer?
Och ska man tvinga de överviktiga att inte äta?

Och dessutom, jag förstår verkligen inte varför designer inte kan göra
normala stolekar till kläder, då skulle vi slippa ha modeller med anorexia
som förebilder. Stackar små barn som ser upp till dessa pinn-smala människor.
Inte så konstigt att halva jordens kvinnor och tjejer har problem med
sin självkänsla och då äter eller svälter de ihjäl sig som tröst.
Usch, usch och usch, vilken hemsk värld vi lever i.

Kommentarer
Postat av: ida forsberg♥

svar:

jo de är väldigt bra :)

2010-01-31 @ 19:38:06
URL: http://iiidaforsberg.blogg.se/
Postat av: ★ SimonSvensson ☆★☆ [ZvenZon.blogg.se] ★

Sv: Haha ja men visst är det :D

verkligen härligt att kunna gilla nästan alla musik, förut gillade jag dock bara punk/rock som tex Good Charlotte, # Doors Down mfl, men sedan blev jag mer en allätare :)

Men Good Charlotte är dock fortfarande ett av mina absoluta favorit band genom tiderna:D

2010-01-31 @ 19:40:39
URL: http://zvenzon.blogg.se/
Postat av: Felicia

sv: hehe visst är det fult :P

2010-01-31 @ 20:38:32
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: en anorektiker

Hopps du inte ser ner på oss med anoraxia iaf..

Det kan nästan vara lite kränkande att läsa detta för oss.

Men det är klart du ska få ha din åsikt!

Menar inget illa så hoppas du inte tar det så!

Kram.

2010-11-04 @ 22:08:45
URL: http://automatiic.blogg.se/
Postat av: anonym

hon med anorexia är det bara för att visa hur det kan gå ifall man svälter ihjäl sig. så hon har bestämmt det aldeles själv. jag fick reda på det när jessica simpson gjorde sitt "bauty" program på MTV!!

2011-04-22 @ 12:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0