Black Opal ♥~

Jag är en person som tror på tur och otur.
Jag tror på många saker,
t.ex. jag går aldrig under en stege, för det ger otur.
Jag skulle få panik om jag hade sönder en spegel.
Går en vit katt över vägen tror jag att jag har tur resten av dagen.
(Många tror däremot inte alls på det här och det respekterar jag.)

Därför skulle jag vilja ha en svart opal i min bröllopsring, eller bara i ett smycke.
Jag skulle bli överlycklig om någon gav mig ett smycke med en svart opal.
Eftersom det sägs att den svarta opalen ger så mycket tur.
Dock är dom dyra. Dom går mellan 500-30000kr beroende på t.ex.
färgen, klarheten och vikten.

Denna underbara svarta opal går på 38000 kr.
Den är 8,2mm x 12.2mm, dvs. väldigt liten och väldigt dyr.

Den här ringen, som är sjukt fin, går på 3300 kr, vilket inte är så dyrt.
Detta är mest för att den svarta opalen inte väger så mycket,
och har bara 4/5 i klarhet. (Desto högre klarhet, desto högre pris)

Den här ringen kostar bara 1100 kr.

Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack:)

hoppas du får en riktigt fin kväll:)

2010-01-17 @ 19:42:22
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0