Snälla, sluta prata skit ~

Något jag verkligen stör mig på är människor som pratar skit om precis alla!
De som de känner och de som de inte ens känner.
Varför pratar de bakom ryggen på sina bästa vänner? Eller de som de inte ens känner?
Dom har knappast gjort dem något så dom är tvungna att prata massa skit om dem!
Detta är något jag verkligen inte förstår i dagens samhälle.
Mår dessa personer så dåligt att de måste prata så mycket skit om alla andra?
Jag har själv pratat skit om vissa personer som jag verkligen hatar,
och dessa personer har gjort mig illa! Just då kände jag att dom förtjänade det,
eftersom dom betedde sig så uselt. Nu förstår jag dock att prata skit om dem,
det hjälpte inte mig alls. Så jag har valt att lägga av helt.

Jag vill ge er två råd som jag själv lär mig de senaste månaderna.
1) Lär känna personen innan du ens säger något om denna!
Har du tur är denna nya, eventuellt lite konstiga person, en av de bästa!
2) Måste du verkligen prata skit? Fundera över det! Om ja,
skriv ner det på ett papper istället, riv det senare så behöver ingen må dåligt av det.

Hoppas detta fick er att börja tänka innan ni öppnar munnen för att släppa ut
en hel massa onödiga ord som både skadar er själva och de personer ni pratar om.
Det är verkligen inte roligt att bli baktalad. Varken av en kompis eller någon du inte känner.

Kommentarer
Postat av: Rachelle

Bra skrivet!

Jag hade en tenta i produkt och processanalytisk kemi :)

2010-08-26 @ 22:23:35
URL: http://rachellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0